
On a warm afternoon of September the sun is preparing to leave the scene and giving space to the moon, but not before giving its final hot kisses and envelop us in a massive and reassuring hug.
For us in Europe climate framework begins to be quite different from the picture (Olà winter!) and the moments experienced in this walk in Sermoneta remain a delicious memory, but that will be lived in many other countries which now begin to test the primary hints of a spring that is knocking at the door. But let’s go to the look … To counter the simplicity of the pencil skirt I paired a top and a soft wet velvet jacket to give some color through the imagination. For “the outline” nothing better than a straw hat (I put a side small brooch), a small light blue bag and a pair of jeweled sandals to embellish the look.
*Plus: Lipstick pink Yves Saint Laurent.
——————————————————————————-
SIA FATTA LUCE
In un caldo pomeriggio di settembre il sole si prepara per lasciare la scena e dare spazio alla luna, ma non prima di dare i suoi ultimi baci caldi e avvolgerci in un abbraccio imponente, rassicurante. Per noi in Europa il quadro climatico inizia a essere abbastanza diverso da quello delle foto (Olà inverno!) e i momenti vissuti in questa passeggiata a Sermoneta rimangono un delizioso ricordo, ma che sarà vissuto in tanti altri paesi i quali adesso iniziano a provare i primi accenni di una primavera che sta bussando alle porte. Ma andiamo al look… Per contrastare la semplicità della gonna a tubo ho abbinato un top in velluto bagnato e una morbida giacchina per donare un po’ di colore tramite la fantasia. Per “il contorno” niente di meglio di un cappello di paglia (ho messo una piccola spilla laterale), una piccola borsa celeste e sandali gioiello per impreziosire il look.
*Plus: Rossetto pink Yves Saint Laurent.
What do you think?